Publiceret den: 01-03-2017
Først Ikea, så City 2 og snart Europas største vandland. Men fra i dag også InQvation - et nyskabende og ambitiøst stykke Silicon Valley i den københavnske satellitby Taastrup.

IT-iværksætteren Niels Zibrandtsen kan ikke få armene ned. Han har netop fået nøglerne til bygningen, der skal danne rammen om hans bud på fremtiden for Danmark - innovationscentret InQvation.

“Det bliver et fantastisk sted. Et sted med global rækkevidde, hvor vi fra i dag vil skabe det ultimative miljø for højteknologisk kreativitet, innovation og fordybelse. Det bliver et univers bestående af fremtidens teknologier, ypperlig arkitektur, et køkken med den bedste føde til nysgerrige hjerner - og gourmet kaffe bedre end på storbyens støjende caféer".

Tilbage i 1999 brød Niels Zibrandtsen det gamle teleselskabs monopol ved at sende data-radiobølger over vandet til Sverige. 18 år senere, i december 2016, solgte han sit livsværk GlobalConnect og blev milliardær. Men Niels Zibrandtsen slipper ikke iværksætteriet og trækker sig ikke bare tilbage og nyder livet.

"Jeg har jo aldrig gjort det her for at tjene penge - jeg har villet skabe indholdsrige arbejdspladser og jeg vil hjælpe Danmark med at booste innovationen, så vi alle kan blive endnu dygtigere, gøre en forskel for vores land og styrke vores konkurrenceevne.”

Et nyt dansk kraftcenter for viden

Allerede fra start af er ambitionerne høje. Der skal skabes et nyt dansk kraftcenter for teknologisk viden, et intenst inspirerende miljø, der kan skabe vækst, kreativitet og arbejdsglæde for innovations hungrende organisationer og virksomheder - og føde nye firmaer, der kan gøre en forskel for det danske samfund.

Hos InQvation skal både den offentlige sektor og danske iværksættere kunne møde hinanden til gensidig inspiration og til højnelse af forståelsen for alle de accelererende teknologiske udfordringer og muligheder, som vi støder på overalt i dagens samfund.

Taastrup Kommune vil som en af de første offentlige organisationer få en række arbejdspladser i InQvation - både for at vise nye muligheder for samhørighed mellem det offentlige og private firmaer, men også for at inspirere kommunens medarbejdere i et innovativt miljø.

En række af Niels Zibrandtsens start-up firmaer flytter ligeledes med ud i InQvation og allerede nu er man på udkig efter nye innovative mennesker og idéer, der skal inviteres med ind i InQvation universet.

“Alle os bag InQvation har glædet os vildt meget til denne dag, og vi kan slet ikke vente med at komme i gang for alvor. Vi ser spændte frem til at åbne dørene for InQvation for omverdenen. Det bliver stort.” afslutter Niels Zibrandtsen.

For yderligere oplysninger, kontakt Niels Zibrandtsen på +45 5353 8888

InQvation åbner i slutningen af 2017 på adressen
Erik Husfeldts Vej 7, 2630 Taastrup.

Følg med i udviklingen af InQvation på www.inqvation.dk

Har du brug for yderligere oplysninger, fotos, udtalelser eller andet, er du også velkommen til at kontakte marketingansvarlig Pernille Christensen på
tlf. 22 51 57 54 eller psc@zibra.dk

Billedetekst til billedet af fabriksbygningen:
Denne rå fabriksbygning på Erik Husfeldts Vej 7 i Taastrup går en ny fremtid i møde. Her er der højt til loftet og klar til at innovationen rykker ind.
Pernille Christensen

InQvation ApS