Publiceret den: 12-12-2017
Niclas Møller Dam og Henrik Schmidt, partnere i marketingbureauet StepUp Media, har travle dage på baggrund af en simpel forretningsmodel: De giver kunderne frihed, indblik og leverer de lovede resultater.
”Når mere end 800 afholdte kundemøder tegner et billede af online marketing som en udefinerbar og mangelfuld oplevelse hos danske iværksættere og erhvervsdrivende, ved vi, der er behov for nytænkning.” Sådan fortæller Niclas Møller Dam, partner hos marketingbureauet StepUp Media.
Her er man fuldt bevidst om, det ikke længere er nok bare at have en hjemmeside. Den skal også markedsføres - og det er til denne disciplin, bureauet vil gøre op med skepsis til branchen. Intet med småt, kunden ejer alt Hos StepUp Media ejer kunden sin egen hjemmeside og indgår kun korte aftaler. At forestille sig andet virker muligvis grotesk, men er virkeligheden for mange virksomheder. De indgår i en umiddelbar attraktiv aftale, men underskriver vilkår, der gør det svært at bryde samarbejdet. ”Derfor så vi hurtigt behovet for at lægge en klar linje, hvor der ikke står noget med småt. Kunden ejer sin hjemmeside 100 % og vi beder ikke kunderne binde sig i mere end 6 måneder til f.eks. søgemaskineoptimering eller Google AdWords. Det betyder, vi fra dag ét arbejder stenhårdt og skaber resultater, som giver værdi for kundens virksomhed. Vores passion er at have henrykte kunder, og det får man ikke uden hårdt arbejde og dokumenterede resultater”, forklarer Henrik Schmidt.
De forretningsdrivende skal også ’steppe up’ Hos StepUp Media accepterer man den barriere kunderne opstiller, når snakken falder på online marketing. ”Selvfølgelig mærker vi skepsis, når vi som det tredje bureau lover mere trafik og dermed mere salg eller flere kundehenvendelser fra webmediet. Den slags sunde fornuft kan vi ikke bebrejde vores kunder. Forskellen er, vi indfrier vores løfter. Det har vi statistikker, der beviser, og kunden får naturligvis indsigt i det arbejde, vi udfører”, siger Niclas Møller Dam. Hertil supplerer Henrik Schmidt: ”Mange virksomheder har ikke tiden eller den nødvendige viden til at komme på første side af Google. Det kræver en tilrettelagt og koordineret indsats fra programmører, tekstforfattere og dataknusere. For slet ikke at tale om indsigt i det tekniske paradigme, der hele tiden rykker sig. Derfor er der et reelt behov for folk som os. Og deraf kommer navnet StepUp Media. Vi stepper up på kundens vegne, men det kræver tillid først.” Alt forklares på kundemødet Når de mange danske virksomheder skal træffe beslutninger om søgemaskineoptimering, Google AdWords, sociale medier og meget mere, bliver de klædt på under selve kundemødet. Her forklares der om de sammenspil, der trækker besøgende til virksomhedens hjemmeside. ”Vi er så heldige at være eksperter inden for både webdesign og de discipliner, der sørger for, kunderne også finder hjemmesiden. Søgemaskineoptimering står i nogle tilfælde for helt op til 80 % af den trafik, kunden får til sin side. Derfor er det essentielt at være synlig, når kunden indtaster de søgeord, man vil findes på. Tænk på din hjemmeside som en butik med verdens flotteste udstillingsvindue. Hvis butikken
ligger i den ende af gågaden, hvor der aldrig kommer kunder, hvad hjælper det så?”, spøger Henrik Schmidt.
Vokseværk med samme værdier. Siden StepUp Media slog dørene op i starten af 2017 har firmaet haft kontinuerligt vækst, hvilket har bragt nye ansigter til arbejdspladsen og mange nye kunder til. Det ændrer dog ikke ved de værdier, der har bragt succes til det koldingensiske firma. ”Selvom vi vokser, må vi aldrig glemme vores fundament. Vi skal levere de lovede resultater og vi skal have henrykte kunder. Det handler om at fortsat gøre det bedre”, Slår Niclas Møller Dam fast. StepUp Media udvikler hjemmesider og udfører online marketing som bl.a. søgemaskineoptimering, Google AdWords og Facebook Marketing. Du kan læse mere om virksomheden på www.stepupmedia.dk.
Niclas Møller Dam

StepUp Media aps