Publiceret den: 14-12-2017
For tredje år i træk har Brejninggaard Efterskole og venner stablet et kæmpe gymnastikshow på benene for at samle mange tusinde kroner ind til verdens udsatte i forbindelse med Danmarks Indsamling. I år sker det med stort mediefokus, da resten af Danmark har fået øjnene op for det vestjyske indsamlingsfænomen.

Trækker øst mod vest
Sidste år lykkedes det 850 energiske gymnaster og 1400 veloplagte tilskuere at samle omkring 47.000 velgørende kroner ind til sultne børn verden over – og det var ikke noget, der gik ubemærket hen. Brejninggaard Efterskole var nemlig så heldig at komme igennem med både donationen og den tilhørende historie på telefon til det store liveshow.

Når efterskolen på lørdag gentager gymnastikshowet Gymnastik for Danmarks Indsamlingen, bliver det under endnu større mediebevågenhed.

I år har DR valgt at sætte fokus på arrangementet. Derfor vil der under showet blive lavet optagelser til et indslag om netop denne vestjyske folkefest. Desuden kan gymnaster fra de forskellige deltagende hold glæde sig til februar, for dér skal de overlevere det indsamlede beløb live ved DR´s landsdækkende indsamlingsshow – på vegne af hele landsdelen.

Forstander Kristian Grell er stolt af endnu en gang at få samlet lokale aktører om et projekt, der giver værdi for andre:

”Gymnastik for Danmarks Indsamling er resultatet af det helt fantastiske fællesskab, iværksætterånden og samarbejdet, vores landsdel har. Vi har et stærkt sammenhold, der ynder at skabe værdi for andre. Vi glæder os til endnu en folkefest på kryds og tværs af alder og færdigheder. For til Gymnastik for Danmarks Indsamling drejer det sig ikke om, hvem du er, og hvor du kommer fra - VI ER ET STORT JUBLENDE HOLD, der sammen er helt vilde med gymnastik og det fantastiske fællesskab, det giver alle gymnaster, instruktører og publikum. Og så er det ingen hemmelighed, at vi i fremtiden har en drøm om at gøre showet endnu mere mangfoldigt, endnu mere bredt og måske strække det endnu længere ud i landet.”

Kæmpe gymnastikshow
Gymnastik-arrangementet bliver festligt, og tilskuerne kan se frem til en eftermiddag i selskab med nogle af landsdelens bedste gymnastiske hold, der vil løfte lidt af sløret for forårets opvisninger, TeamGym-serier og Tumbling! Man vil blandt andet kunne opleve:

Holstebro Mini Rep, Ringkøbing-Skjern Egnens Sprinterne, Rinkøbing-Skjern Egnens Juniorholdet, Brejninggaard Efterskole, Brejninggaard Efterskoles X-hold, BTG TeamGym Junior B, BTG TeamGym Junior A, BTG TeamGym Senior, VGF89 Bronx Boys TeamGym, 6920 Junior, Outrup GUB Powertumbling og LB-HGF Ynglingepiger.

Arrangementet finder sted i Rinkøbing-Skjern Kulturcenter lørdag den 16. december. Dørene åbner kl. 13.00 og showet starter kl. 14 og slutter kl. 17. Billetterne koster 50 kroner og kan købes ved indgangen.

Mere information
For mere information om arrangementet og indsamlingen, kontakt Kristian Grell, forstander på Brejninggaard Efterskole – på 97 38 16 44/22 76 79 78 eller kristian@brejninggaard.dk.
Kristian Grell

Brejninggaard Efterskole