Pressemeddelelser
Publiceret den: 30-05-2022
Besøgende på Heartland Festival kan træffe bæredygtige valg som aldrig før. Et stigende antal virksomheder med vidt forskellige profiler, der har klima og bæredygtighed som deres højeste prioritet, vil være til stede på festivalen.
Alle er nødt til at træffe det nødvendige valg til for klima og bæredygtighed. Det mener de hos Heartland. Og for at hjælpe den rette vej går festivalen forrest ved at stille deres platform til rådighed for en lang række producenter af bæredygtige produkter d. 2. – 4. juni, når festivalen løber af stablen.
”Vi har alle et ansvar for at forbruge mere klimasmart og bæredygtigt. Det gælder både, når vi er hjemme, men så sandelig også, når vi er på festival. For at det kan lade sig gøre, skal bæredygtighed indtænkes i alle aspekter af en festival som Heartland, og det har vi gjort”, siger Emil Blauert, Kommerciel direktør og ansvarlig for bæredygtighed, fra Heartland.
Heartland har i en årrække taget afsæt i en bæredygtig tankegang, men i år er indsatsen blevet markant intensiveret. Som en del af festivalens nye bæredygtighedsstrategi, er der blevet arbejdet målrettet mod at få et større antal bæredygtige brands ombord. De har blandt andet udviklet samarbejder med virksomheder inden for cirkulært forbrug, lokale råvarer og kulturel diversitet. Ambitionen er, at alle partnerskaber på Heartland vil omhandle bæredygtighed i 2024.
Tre eksempler på brands med tre forskellige profiler

DRYK:
Dryk er en dansk high-end plantedrikproducent, som er at finde på festivalen i Nelles kaffebarer. Når du vælger at få plantedrik i stedet for komælk i din kaffe, vælger du et produkt, som udleder 70% mindre CO2, forbruger 87% mindre vand og udnytter dyrkningsarealet 11 gange bedre.
Samtidigt er du med til at sætte dansk natur fri til glæde for vores mange pressede dyr og planter. Dryk x Den Danske Naturfond er et unikt partnerskab med det fælles mål at give vores vilde danske natur mere plads. For hver karton Dryk, der sælges, bliver der sat et stykke natur fri på størrelse med kartonens bund. 1 karton = 1 stykke natur.
“Det er Dryks mission at forbruge mindst muligt af jordens ressourcer og samtidigt give tilbage til naturen, hvor vi kan. Vi tror på, at man med et lille skridt hver dag, 365 dage om året, kan gøre en stor forskel, fx ved at skifte komælken ud med plantedrik,” siger CEO i Dryk, Christian Christensen.

Wehlers:
På Chef’s Table kan man opleve den danske producent af cirkulære møbler Wehlers, som har leveret 60 R.U.M-stole til restauranten. R.U.M står for ReUsedMaterials, og det skal tages helt bogstaveligt, for hele 92 procent af R.U.M-stolenes sæde og ryg er fremstillet af fiskegarn, der er samlet op i verdenshavene, plast fra elektronikaffald eller brugte fadølsankre af plastik.
Alle R.U.M-stole har en NFC-chip, som betyder, at man med sin mobiltelefon kan se, præcis hvilket materiale, der er brugt til den stol man sidder på, og hvor det er samlet op. Man kan også se, om stolen har tidligere ejere og dermed følge stolen rejse fra genanvendt materiale til den en dag selv bliver genanvendt – og sendt på markedet igen: En vigtig del af Wehlers forretningsmodel er nemlig at tilbagetage stole, der er gået i stykker, eller som ejerne ikke ønske at have længere, for derefter at sætte dem i stand igen.
Det gælder også stolene på Heartland, som efter festivalen bliver indsamlet og solgt videre til nye kunder.
”Det nytter jo ikke noget, at vi samler plast op fra havet, og når folk så er færdige med at bruge vores møbler, så risikerer det at ende i havene igen. Det er jo lige så cirkulært som en halv lagkage - vi må gå hele vejen, hvis vi skal skabe en forandring,” slår CEO i Wehlers, Henrik Holm fast.



Doland: I år kan du i skovbrynets smukke omgivelser – også kaldet Conscious Escape, deltage i samtaler om mod og bæredygtighed med investeringsplatformen DoLand. De har inviteret ni andre inspirerende og fremsynede virksomheder på scenen og byder alle festivalens gæster med i en uformel snak med plads til nuancer, fordybelse og kompleksitet.
” Vi vil skabe en bevægelse, der gør dig modig til at træffe netop de valg i hverdagen, der vil forandre og skabe et bedre i morgen. Derfor har vi etableret et samarbejde med Heartland, fordi vi deler DNA om de nuancerede samtaler og ønsket om en bæredygtig fremtid, Jeg glæder mig til at byde alle gæsterne på årets festival op på terrassen til en samtale med dem, der løser tidens komplekse kriser - og selvfølgelig vise hvor simpelt det er gennem os at investere sig i den bæredygtige udvikling, vi har brug for" – Sara Rønning-Bæk, Partnerskabschef, DoLand
DoLand er nordens første bæredygtige investeringsplatform, hvor du kan investere ned til 500 kr. i op til 10 forskellige temaer ex. ligestilling og diversitet, grøn omstilling, social impact, bæredygtige fødevarer mv. Som platform tager DoLand sig af alt det besværlige, så du som investor gennem fem skridt nemt og dokumenteret bæredygtigt kan komme i gang med at investere i den fremtid, du ønsker at leve i, mens du på platformen altid kan følge med i den impact, din investering har på den bæredygtige omstilling.


Emil Blauert fra Heartland, Henrik Holm fra Wehlers, Christian Christensen fra DRYK og Sara Rønning-Bæk fra Doland er alle til stede på Heartland. For aftaler om interview inden eller under Heartland, kontakt: Luise Falhof, Head of marketing, Dryk - tlf 30531349, mail lf@dryk.com
Kontaktperson:
Luise Falhof
Telefon:30531349
 
Afsender:
Dryk Aps
Dyrehavevej 5
4672 Klippinge
 
Filer og billeder
Opret din pressemeddelelse med det samme! Opret pressemeddelelse

Presseudsendelser.dk ApS

Benediktevej 44
8800 Viborg
Telefon 2347 1166