Publiceret den: 18-10-2022
Kristina Schou Madsen gennemførte sammen med Mille Gori, Nicolas Dalby og Katrine Nim Bruhn TV2-programmet Korpset - gjort af det rette stof, trods en brækket hånd.

Kristina fortæller, at hun sagde ja til at medvirke i Korpset ikke udelukkende kun for at teste hendes fysiske og mentale grænser, men lige så meget for at finde ud af, om hun kan agere i et team og om hun kan påtage sig en lederrolle.

Men hun håbede alligevel på at blive hylet ud af den i løbet af de 8 dage og se, hvordan hun ville reagere, når alle fysiske lag var skraldet af. Men det kom ikke helt dertil, og Kristina udtaler også, at hvis der kommer en udgave af Korpset All Stars, så er hun klar.

I hendes virke som ekstremløber arbejder hun til daglig med at søge grænserne og nogle af hendes karrieres højdepunkter har været, da hun i 2018 slog verdensrekorden i at bestige Afrikas højeste bjerg, Kilimanjaro og senere i 2020 blev hun den første kvinde til at vinde ekstremløbet World Marathon Challenge - her blev hun desuden den hurtigste kvinde nogensinde til at løbe 7 maraton på 7 dage på 7 kontinenter.

I øjeblikket træner Kristina mod at vinde Desert Ultra, som er et 250 km selvforsynende etapeløb gennem Namibias ørken og dertil har hun travlt med sin virksomhed, KriXrun. Her arrangerer hun bl.a. motionsløb og i maj 2023 afvikles Kolding Half, som bliver et nyt stort halvmaraton i Syddanmark, som skal være med til at sætte Kolding på landkortet som Danmarks nye løbshovedstad. Dertil arbejder Kristina også med træningsvejledning, foredrag i virksomhedsregi og så har hun en webshop med træningsgear også.

Kristina uddyber i forhold til Korpset, at hun har fået nogle virkelig gode og dybe venskaber med bl.a. Mille Gori, Nicolas Dalby og Katrine Bruhn. Hun fortæller, at der ingen tvivl er om, at den sidste gruppe på 4 havde et helt unikt bånd og at gennemgå sådan en type strabadser sammen, skaber en intens forbindelse blandt mennesker, der sjældent ses andre steder.

*BILLEDERNE SKAL KREDITERES TIL LARS-E TV2*
Thea Weirbach