Publiceret den: 03-01-2023
Der er mange årsager til, at det kan være svært at komme ud med et budskab som virksomhed eller organisation. En af de største udfordringer er konkurrence. Der er mange andre virksomheder og organisationer, der også prøver at nå ud til samme målgruppe, og det kan være svært at skille sig ud.

Derudover er der mange forskellige platforme og kanaler, som man kan vælge at kommunikere gennem, og det kan være svært at vælge den bedste løsning. Her kan videomediet være en god mulighed i arbejdet med marketing og reklame.

Videoer kan nemlig være en effektiv måde at kommunikere et budskab på, fordi de gør det muligt at formidle information på en visuelt appellerende måde. Videoer kan være særligt nyttige, når man vil formidle komplekse budskaber, fordi de gør det muligt at vise ting i stedet for blot at fortælle om dem.

Samtidig er videoer også gode til at skabe empati og følelsesmæssig forbindelse med målgruppen, hvilket kan gøre budskabet mere troværdigt og øge modtagelsen af det. Videoer kan også være nemmere at huske end tekst, fordi de tilbyder et visuelt element, som kan hjælpe med at gøre budskabet mere gennemtrængende. Videoer kan ligeledes med fordel benyttes til at fange brugerens opmærksomhed på sociale medier og andre platforme, fordi de automatisk afspilles, når de vises i strømmen.

Nogle af dem som netop hjælper andre virksomheder med deres videoproduktion, er Bow Tie Productions. De er et kreativt videoproduktionsselskab i København, og leverer kvalitetsvideoer til markedsføring og reklame. For i dagens digitale verden er video en af de mest effektive måder at nå ud til potentielle kunder på.

"Video er en utroligt stærk medieform, som kan formidle en masse information på en underholdende og visuelt tiltalende måde. Det er en fantastisk måde at formidle et budskab på," siger Morten Lech Pedersen, der er direktør hos Bow Tie Productions.

”Videoer giver mulighed for at vise et produkt eller en service på en engagerende og visualiserende måde, som let kan forstås af seerne. "Det er en unik måde at skabe en forbindelse med målgruppen på," siger Morten Lech Pedersen. "De gør det muligt at formidle dit budskab på en visuelt spændende og engagerende måde, som gør det nemt for målgruppen at forstå og huske."

Han lister herefter fem gode grunde til, hvorfor det kan være fordelagtigt at benytte sig af video i sin markedsføring og reklamering af virksomhed.

1. Video er nemt at dele og sprede: Med de sociale medier og videodelingstjenester som YouTube, Vimeo og Instagram, er det nemt at dele videoer med et stort publikum. Dette kan være en kraftfuld måde at sprede dit budskab på.

2. Videoer kan være med til at øge engagementet fra målgruppen. Dette skyldes, at videoer gør det muligt at formidle budskabet på en visuelt appellerende måde, som kan gøre det mere interessant at se på og huske. Ifølge en undersøgelse fra HubSpot, er videoer det mest engagerende indhold, som du kan dele på sociale medier. Dette gælder både for organisk og betalt markedsføring.

3. Videoer kan bidrage til at øge konverteringerne. Dette skyldes, at videoer kan være med til at øge tilliden til virksomheden og gøre det nemmere for målgruppen at forstå og huske budskabet. Ligeledes kan videoer også være med til at øge lysten til at købe et produkt eller tilmelde sig en service, fordi de gør det muligt at vise produktet eller servicen i brug og give en fornemmelse af, hvad man kan forvente.

4. Videoer kan være en effektiv måde at nå ud til målgruppen på. Der findes mange forskellige platforme, som man kan vælge at vise videoer på, herunder sociale medier, hjemmesider og annoncenetværk. Desuden kan videoer også være nemmere at få vist i strømmen på sociale medier og andre platforme end andre typer af indhold, hvilket kan gøre det nemmere at få målgruppens opmærksomhed.

5. Videoer kan forklare komplicerede emner på en nem måde: Med videoer kan du nemt forklare komplicerede emner eller produkter på en visuelt tiltalende og nem måde, som gør det nemt for målgruppen at forstå og huske budskabet.

Hvis du ønsker at blive klogere på, hvorfor videoer er en værdifuld investering for virksomheder og organisationer i deres marketingindsats eller er interesseret i, hvad Bow Tie Productions kan tilbyde, er du velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak på www.bowtiecph.tv.
Morten Lech Pedersen

Bow Tie Productions ApS