Publiceret den: 26-04-2023
Det er 7. gang at den verdensberømte tattoofestival Prison Ink indtager Fængslet i Horsens i Kristi Himmelfartsferien fra d. 18. – 20. maj.

Tatoveringer i verdensklasse i alle stilarter lavet af nogle af de dygtigste tatovører fra mere end 20 lande er hvad Prison Ink Tattoo Festival handler om. Det er her du kan få din drømmetatovering af nogle af de bedste tatovører på verdensplan. Mange besøger kun Danmark i de tre dage festivalen varer, så det er her man kan slå til og få unik tattookunst på huden. Festivallen afholdes i de nye rammer i den imponerende Vestsalen i Fængslet med et stort og hyggeligt udeareal med bar og streetfood, hvor der vil blive lavet street art og graffiti, der er desuden motorcykler og amerikanerbiler om lørdagen og på Kristi Himmelfartsdag indtager Puch Maxi klubber fra hele landet fængselsgården på knallerter fra før 1985 til et træf. Der vil i år også være et skateområde, hvor skatere kan slå sig løs på deres boards eller BMX-cykler.

Slå til og få din drømmetatovering
Prison Ink har etableret sig som en af de mest prestigefyldte og vigtigste internationale tattoo conventions i verden. Siden 2015 har ordet om den særlige tatoveringsfestival i fængslets helt specielle rammer spredt sig til alle i branchen i hele verden og Prison Ink. Der vil være 14 tattookonkurrencer i løbet af de tre dage, hvor de bedste tatoveringer kåres og tatovørerne stiller op og kæmper om at vinde de prestigefyldte awards. Det hele bliver styret fra scenen af festivallens vært og Pin-up model Kristine Kold, der startede sidste år.
Prison Inks deltagende tatovører sidder klar til at tatovere i tre dage i den nye og imponerende Vestsalen, hvor alle konkurrencer også bliver afholdt

MC-træf og USA biler
Ligesom tidligere er der igen i år et endags MC og USA biltræf lørdag d. 20 maj.. MC-træffet er et endagstræf for alle motorcyklister, hvor man parkerer sin motorcykel indenfor fængslets mure i den store gård. Prison Ink Bike Meet var en succes fra starten og den er nu en integreret del af festivalen, hvor alle med en motorcykel er velkomne til at mødes og deltage. Samme dag er der også amerikanerbiltræf på plænen foran Fængslet, arrangeret af Low Riders Horsens, som er en samarbejdspartner til festivallen siden den åbnede for første gang i 2015.
Der er også igen fokus på street art i verdensklasse, hvor man kan følge værkerne komme til live og se dem blive lavet. 10 professionelle graffitikunstnere gæster Prison Ink.
Der er rabat på billetter i forsalg via www.ticketbutler.dk. Pris: 100 kr. for en dag og 200 for alle tre dage. Prisen i døren er 50 kr. dyrere. Børn til og med 12 år har fri entre hvis de følges med en voksen. Hunde har ikke adgang.

Program, liste over tatovører, billetter m.m. kan findes på:
www.prisonink.dk
www.facebook.com/prisonink.dk
www.instagram.com/prisoninkdk

Billedtekst
Det gamle statsfængsel vil i Kristi Himmelfartsferien summe af tatoveringsmaskiner i tre dage når de bedste tatovører fra hele verdens samles.
Jakob Schultz
Telefon:51906930