Publiceret den: 19-06-2023
Vandreforeningen Fodslaws lokalforeninger arrangerer i løbet af året en lang række vandreture, der er afmærkede, og endnu flere er førte ture.

Men når sommeren ”står for døren” er det årets Hærvejsvandringen i uge 28 alle kræfter bliver sat ind på. Turen går fra Slesvig til Viborg (200 eller 300 km) på en uge.

”Mange vil nok mene, at det er langt over, hvad man kan byde sin krop; at vandre 300 km på en uge. Men det kan lade sig gøre, og Hærvejsvandringen bliver i år gennemført for 49. gang. Går man ture hver dag af en vis længde, og sætter sig et mål om at nå op på de 40 – 45 km på en dag, kan det lade sig gøre.
Vi har jo også turen på de 200 km, og her får man i princippet de samme oplevelser med fællesskab, kammeratskab, og så bare knap så mange kilometer” siger landsformand Jens Peder Kristiansen.

”Hele turen varer 7 dage, og det kan give ømme ben til selv den, der er i rigtig god form,” forsikrer Jens Peder Kristiansen. Den lidt kortere udgave på 200 km i samme uge, indbefatter at deltagerne bliver kørt de sidste km hjem hver dag.

Fællesskabet og samværet i højsædet
”Der er et utal af tilbud om vandreture i ind og udland, både hvor man går alene med oppakning, eller andre tilbud, hvor man er i grupper. Hærvejsvandringen er et tilbud, hvor man får sin bagage transporteret, der er forplejning undervejs og vi sover sammen i haller og på skoler.” siger Jens Peder Kristiansen. ”En uge på Hærvejen er ret simpel: GÅ, SPIS OG SOV, og så at nyde fællesskabet, få nye venner og bekendte; og få en uforglemmelig oplevelse”

Hærvejen kan gøre selv de stærkeste fødder ømme
Til den ekstremt øvede vandrer foreslår Fodslaws landsformand, at man kan prøve kræfter med hele ruten på Hærvejsvandringen. Det er en 300 kilometer lang rute fra Slesvig til Viborg.

Der kan findes træningsprogram på fodslaw.dk under Hærvejsvandringen.
Prøv en af verdens længste og mest sociale vandretur af!

Fakta om Vandreforeningen Fodslaw:
Vandreforeningen Fodslaw startede i 1973 og har i øjeblikket 38 lokalforeninger i Danmark og ca. 3.500 medlemmer.

Fodslaw arrangerer:

* Hærvejsvandringen fra Slesvig til Viborg. En tur på 200 km eller 300 km på 7 dage hvert år i uge 28.
* Julemotionsture 2.-3.-4. juledag, her er omkring 20 startsteder over hele landet.
* Vandrerejser til udlandet. (1-2 rejser pr. år)
* Lokalforeningerne har hver uge en eller flere motionsture.

På www.fodslaw.dk finder du en lokalforening nær dig, og de ugentlige weekendvandreture,
eller ring til Landsformand Jens Peder Kristiansen 29702624.
Jens Peder Kristiansen

Vandreforeningen Fodslaw