Publiceret den: 05-09-2023
Store arbejdsplatforme, der sikkert transporterer materiel og mandskab op i højden, er de senere år blevet en kraftig og effektiv konkurrent til de mere traditionelle byggestilladser, og nu er det også blevet rentabelt for entreprenører at eje fremfor at leje.

---

Efterhånden som flere entreprenører har set fordelen ved arbejdsplatforme fremfor stilladser, er der opstået en interesse i at eje sit eget materiel fremfor at leje fra byggesag til byggesag.

”Der er helt klart et marked, men indtil nu har det været svært at finde en leverandør her i landet, hvis man selv ønsker at købe en arbejdsplatform. Det har vi lavet om på nu i samarbejde med en af Europas største producenter af platforme og hejs,” siger Brian Hansen fra SAEclimbers Arbejdsplatform & Hejs.

Forespørgslerne kommer fra både større og mindre entreprenører, og i forhold til lejepriserne på det danske marked skal en platform eller hejs ikke i brug på ret mange projekter, før det er konkurrencedygtigt for en virksomhed selv at investere i en løsning fra SAEclimbers.

”Vi har for nylig solgt flere arbejdsplatforme til en af de største danske entreprenører, der blandt andet skal montere 3.800 vinduer på et etagebyggeri de næste 18 måneder. Arbejdsprocessen bliver langt nemmere og billigere med platformene. Men selv mindre entreprenører kan opnå omkostningsbesparelser, hvis de gentagne gange har materieltunge opgaver i højden,” forklarer Brian Hansen.

SAEclimbers har mere næsten 20 års erfaring i markedet, med mere end 10.000 maskiner solgt i hele verden. Alle maskiner er fremstillet i overensstemmelse med EN 1495 CE og underlagt de strengeste ISO 9001 kvalitetskontrolkriterier.

”Vi har valgt samarbejdet med SAEclimbers fordi virksomheden har stor fokus på sikkerhed, fleksibilitet, holdbarhed og brugervenlighed, men ikke mindst fordi deres systemer nemt kan konfigureres til forskellige opgaver, for eksempel kan arbejdsplatformene leveres med både et og to tårnmaster,” fortæller Brian Hansen.

SAEclimbers har maskiner til fremvisning både på Sjælland og i Jylland, og er i øvrigt klar med rådgivning om ydeevne, kapacitet og pris på de forskellige muligheder.
Brian Hansen
Telefon:5025 7727